5.26.2015

Első munkanap

Tegnap este két nagyon kedves olasz fiú jött értünk, és Kasa, Filipa, Filipa barátja Andrea és én elkocsikáztunk velük egy Pizzica koncertre, Calimeraba.
A pizzica hagyományos olasz zene és tánc, gitárt, hegedűt és csörgődobokat kombinálnak benne. A tánc lényege, hogy a nő bárhogy táncolhat, a férfi csak körülötte ugrálhat, de nem érhet hozzá.
Ezek az őrült olaszok ahogy meghallják a pizzicát, rögtön ugrálni kezdenek, akár 5 évesek akár 80. Egyébként jó volt a hangulat, az étkezősátorban ahogy gyúrták a pastat, közben is táncikáltak a zenére.
Gianluca vett egy kis vörösbort nekünk, és felajánlotta, hogy megkóstolhatjuk majd az ő saját borát is, sőt hívjuk bármikor, ő szívesen elvisz bárhova, amikor van egy kis szabadidőnk. Például a tengerhez, vagy a szomszéd városokba. Micsoda vendégszeretet.

Ma reggel 9-re mentünk a Jump In-ba, azaz a munkahelyre. Gyalog 7 perc, biciklivel 2.
Valeria, a főnök 11 előtt nem sűrűn mutatkozik a szervezetnél, de ha megjön, akkor aztán felpörög minden. Kedves volt velem, csak egy órát vártam rá úgy, hogy mindig azt mondta, egy perc és jön... De mindegy, végül sikerült beszélnünk.
Feltehettem minden kérdésemet, és igyekezett készségesen válaszolni rájuk.

Megkaptam az utazással járó költségeim visszatérítését, és megbeszéltük, hogy a "zsebpénzemet" a hónap közepén fogom mindig megkapni, Filipával együtt. A munkám a szervezet különböző párhuzamosan folyó projektjeinek a kommunikációja lesz (pl kapcsolattartás a partnerekkel, új partnerek keresése, résztvevők toborzása, social media), emellett a dokumentáció is a feladataim közé tartozik, tehát fotózni kell az eseményeken, -ehhez kapok egy tükörreflexes Nikon fényképezőgépet-, és Photoshoppal, Lightroommal korrigálnom kell a képeket, majd beszámoló PPT-t, videót, brossúrát, és facebook albumot kell készítenem belőlük, mellé pedig írnom kell egy rövid beszámolót, hogy mi történt az adott eseményen.
És választhattam magamnak egy laposgumis biciclettát, de már elvittem a szerelőhöz, és holnapra talán kész is lesz.

Munka után vettem tortellinit a holnapi ebédre, már alig várom. Filipa szerint ez a legjobb márka tortellini terén.

És vettem egy olasz SIM kártyát a telefonomba, hihetetlen olcsón, a vodafonnál. 10 euro havonta, amit a boltban tudok kifizetni (!!!), és ezért cserébe 300 percet telefonálhatok olaszországba és a világ szinte minden országába, illetve van 100 MB mobilinternetem.

Közben fejlődgetek lassan az olasz nyelv terén is, mert szerencsére sokat hallom, és próbálkozok is használni. Valeria szerint még a nyáron csatlakozhatok egy belga csoporthoz, akik az alapoktól kezdik majd az olasztanulást, egy környékbeli városban, aztán szeptembertől pedig járhatok az immigráns nyelvórára az afrikai bevándórlókkal.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése